viernes, 25 de enero de 2013

Fira acadèmica

La fira acadèmica va ser un esdeveniment el passat 9 de gener a Mundet. Cada grup, format per dues o tres persones, exposava el seu treball o projecte.
Abans de tot això però, havíem de pesar el que faríem, la meva companya i jo, vam decidir treballar amb Qr, ja que, trobàvem que és un món encara per explotar i més en un aula d'Infantil. Vam fer un memory amb Qr, per treballar a l'aula. La elaboració dels memorys va ser costosa, a que, els vam fer amb la web pixlr. Havíem de fer molt petits els qr per tal de posar-los al cartell i alhora s'havien de poder captar fàcilment. Vam fer tres tipus, un amb les imatges iguals, que simplement has de trobar la parella, un altre amb una imatge i la paraula escrita, i per últim un d'associació on havies de relacionar la imatge amb el seu corresponent (ex: peu-sabata.)

Vam elaborar dos cartells, on un amb un codi Qr t'enviava a l'altre que hi havia el memory i t'explicava el projecte de la fira. També uns tríptics on a la portada hi havia retallada una finestra que es veia un codi Qr de la següent pagina i t'enviava directament a un bloc realitzat expressament per la fira (http://memoryqr.blogspot.com.es/). 

Al bloc explicàvem tot el nostre projecte:


Presentació del Projecte "Memory amb QR"



Us convidem a tots i a totes a participar en el nostre projecte! Es tracta d’una activitat lúdica i educativa en la que s’utilitzen les tecnologies que tenim actualment al nostre voltant permetent que els infants la coneguin i aprenguin a fer-ne ús, alhora que també aprenen continguts curriculars, i a més a més, es diverteixen.

Tot seguit respondrem algunes preguntes sobre el projecte:

  •          Quines són les bases del projecte?


Es tracta d’una idea que permet llibertat total al mestre, ja que qui elabora el joc és el propi professor, aspecte que permet que sigui aquest el que triï els continguts que vol treballar i la durada d’aquesta, tan per sessió com al llarg del trimestre.
El que s’ha esmentat anteriorment, permet que aquesta activitat estigui dirigida a infants d’entre 4 i 5 anys.

  •          De que tracta l’activitat?


Tenint en compte la flexibilitat de la mateixa, es tracta de fer parelles, grups o també un infant sol, per jugar contra una altra parella, grup o infant al joc del memory, però no es tracta d’un memory tradicional, per a la nostra versió necessitarem mòbils amb l’aplicació de lectura de codis QR i elaborar de manera senzilla els codis QR a partir de l’adreça http://www.codigos-qr.com/generador-de-codigos-qr/ , aconseguint que cada imatge del memory tingui el seu codi. Qui guanyi cada partida obtindrà els punts que el mestre decideixi.

A més del memory, per poder aconseguir punts extres després de cada activitat, proposem que s’elabori un JClic amb diferents trencaclosques (un per cada partida guanyada) que tenen temporalització per poder aconseguir punts extres.
Però, què és el JClic? És un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, mots encreuats... Totes aquestes activitats les pot crear el propi mestre, i s’acostuma a fer en el conjunt d’un projecte, és a dir, per treballar un centre d’interès. A més, a la zonaClic ( http://clic.xtec.cat/db/listact_ca.jsp ) es troben molts projectes que han realitzat altres mestres per treballar a les seves aules, diferenciades, entre d’altres, per àrea del currículum escolar que es treballa, l’idioma i el nivell dels destinataris (infantil, primària...). Per descarregar-te el programa de forma gratuïta us convidem a entrar en aquest enllaç: http://clic.xtec.cat/ca/jclic/download.htm

Finalitzat el joc es fa un recompte de punts i es sap qui ha guanyat.

Nosaltres presentem tres variants del memory:

   - Prova el memory clàssic, en el que has d’emparellar dues imatges que són iguals.

-           - Si el que vols és innovar una miqueta més, escull la variant del memory en la que has d’emparellar dues imatges per la seva correlació.

-      - Si a més a més vols practicar la lectura, aquesta és l’opció ideal! En aquest estil dememory s’ha d’emparellar la imatge amb la seva representació escrita.


Pots fer partides  on es jugui a totes les modalitats o utilitzar-ne només una o dues.

  •          Quins objectius persegueix el nostre projecte?
o   Acostar les noves tecnologies als infants
o  Optimitzar la tecnologia de la que disposem actualment aplicant-la a les aules
o   Que sigui un recurs lúdic i alhora educatiu



imatge del bloc realitzat per la fira


primer cartell


segon cartell


tríptic


tríptic

No hay comentarios:

Publicar un comentario